Teamleider
Arbeidstraining, Dagbesteding en Onderwijsbegeleiding (ADO)
(24 - 32 uur/wk)
Praktijk Memo is een kleinschalige praktijk voor geestelijke gezondheidszorg waar men zich welkom voelt. Er wordt geluisterd naar het verhaal van onze cliënten en we stemmen onze zorg daarop af. Samen met hen en hun omgeving werken we aan het verminderen van de klachten. Daarbij gaan we uit van de kracht en mogelijkheden, zodat de cliënt de regie over diens leven terugkrijgt.
Praktijk Memo is er voor kinderen, jongeren, jongvolwassenen en volwassenen. Wij hebben een breed aanbod voor iedereen.
Als je thuis komt te zitten omdat je bent vastgelopen op school of op je werk, verdwijnt je dagelijkse ritme. Hierdoor kun je je neerslachtig voelen en het vertrouwen in je eigen toekomst verliezen. Bij Praktijk Memo helpen we jongeren en volwassenen om weer een zinvolle en gezonde routine op te bouwen. Op onze kleinschalige locatie in Bergen op Zoom bieden we verschillende trajecten en individuele begeleiding op maat. Zo werken we samen toe naar een grotere maatschappelijke participatie of terugkeer naar (betaald) werk of het onderwijs. ADO is beschikbaar voor zowel jeugd als (jong)volwassenen in de leeftijd van 12-60 jaar die zijn vastgelopen binnen onderwijs of werk, of die geen zinvolle dagelijkse routine hebben waardoor de ontwikkeling naar zelfredzaamheid en participatie stagneert.
Plaats in de organisatie
Als teamleider geef je direct leiding aan het team ADO en ben je verantwoordelijk voor een optimale kwalitatieve en kwantitatieve uitvoering van de volledige processen binnen ADO. Je maakt onderdeel uit van het Management Team (MT).
Functie-inhoud; Je
- bent verantwoordelijk voor een optimale organisatie, realisatie en coördinatie van de kwalitatieve en kwantitatieve uitvoering en continuïteit van de ADO zorg, met de bijbehorende primaire-, ondersteunende,- en beheerprocessen.
- fungeert vanuit je verschillende functies nadrukkelijk als cultuurdrager van de organisatie.
- organiseert en coördineert een adequate communicatie- en overlegstructuur binnen het team en bent de verbindende factor tussen de verschillende locaties en teams waarin ADO betrokken is. Je zit structurele overlegvormen voor, je creëert draagvlak voor het kwaliteitsbeleid en verzorgt een goede informatievoorziening naar je team vanuit het MT en richting het MT.
- bewaakt, ontwikkelt en implementeert beleid op operationeel niveau waarbij ondernemend en scherp wordt ingespeeld op actuele ontwikkelingen in de arbeidsmarkt en het onderwijs en waarbij de kernwaarden van praktijk memo een volwaardige plaats hebben gekregen;
- bevordert en faciliteert een klimaat waarin medewerkers op een autonome en professionele wijze werken en eigen verantwoordelijkheid leidend is.
- geeft coachend leiding aan het team, stimuleert de verdere professionalisering en deskundigheid van het team en creëert randvoorwaarden voor hun inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling en de integraliteit van de zorg.
- geeft uitvoering aan het vastgestelde personeelsbeleid, zoals werving en selectie,
- voert POP-gesprekken, gericht op ontwikkeling en/of opleiding
- volgt arbeidsomstandigheden, verzuimpreventie en -begeleiding op.
- signaleert en adviseert over kansen rondom nieuwe ontwikkelingen, nieuwe producten en doelgroepen;
- bouwt en onderhoudt een in- extern relatienetwerk en vertegenwoordigt in overleg met de directie de organisatie en dienstverlening
Beleidsontwikkeling en-uitvoering; Je
- levert een constructieve bijdrage aan verdere ontwikkeling en verbetering van het kwaliteitsmanagement systeem;
- bent verantwoordelijk voor de implementatie van beleid, de borging hiervan in het kwaliteitsmanagementsysteem en het creëren van draagvlak binnen je team.
- signaleert knelpunten, ontwikkelingen en kansen in de gevoerde zorg- en dienstverlening en doet voorstellen voor verbetering en innovatie.
- volgt in- en externe ontwikkelingen en wet- en regelgeving binnen de zorgsector, vertaalt en past deze toe op de zorg- en dienstverlening binnen ADO.
Opleidingseisen, kennis en verantwoordelijkheid
- Een afgeronde relevante HBO- opleiding in de zorg en welzijn, met minimaal 3 jaar relevante werkervaring met de doelgroep en een vergelijkbare functie binnen een vergelijkbare organisatie of een afgerond HBO/WO opleiding zorgmanagement met minimaal 3 jaar relevante werkervaring met de doelgroep en een vergelijkbare functie binnen een vergelijkbare organisatie is een pré.
- Gedegen kennis van de zorg en de GGZ & VG sector in het bijzonder.
- Gedegen kennis van gerelateerde wetgeving of regelgeving, zoals de WMO/ZvW/UWV en Jeugdwet in het bijzonder.
- Ervaring en/of affiniteit met de doelgroep jeugd- en (jong) volwassen met psychiatrische problematiek en/of een licht verstandelijke beperking.
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)
- Binnen de gestelde kaders ben je verantwoordelijk voor een optimale organisatie, realisatie en coördinatie van de kwalitatieve en kwantitatieve uitvoering en continuïteit van de ADO, met de bijbehorende primaire-, ondersteunende,- en beheerprocessen.
Profiel
Als persoon heb je een enthousiaste, doortastende, praktische en resultaatgerichte benadering waarbij je sociale en organisatorische aspecten combineert in een motiverende en stimulerende stijl van leidinggeven. Je draagt de missie en visie van praktijk Memo zichtbaar uit en beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Daarnaast kun je overstijgend denken, ben je stressbestendig en denk je vooral in mogelijkheden en kansen. Er wordt van je verwacht dat je daadkrachtig, besluitvaardig en efficiënt optreed bij incidenten en calamiteiten. Tevens wordt er een flexibele houding en mentaliteit van je verwacht waarbij je zichtbaar verantwoordelijkheid draagt en bereid bent energie en tijd te steken in verder ontwikkeling van eigen deskundigheid en professionalisering binnen de functie.
Inconveniënten
Er is sprake van een psychische belasting door complexe taakuitvoering en conflicterende situaties.
Functiewaardering en pensioen
- CAO GGZ FWG 55/60 afhankelijk van je ervarings- en opleidingsniveau
- Pensioen: PFZW
Interesse?
Heb je vragen over deze functie, neem dan gerust contact met ons op via: 0164-243413.
Je sollicitatie met CV en motivatie kun je sturen naar personeelszaken@praktijkmemo.nl.
*Interne kandidaten genieten de voorkeur.
*Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.